TEMA 1 I TEMA 2
TEMA 1. LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ.
La nostra opinió respecte a aquesta exposició és que es nota que han treballat molt aquest tema i que hi havia una bona organització entre les companyes. No obstant això, pensem que hi ha coses que podrien millora com per exemple: fer més visual el power point, és a dir, posar més imatges i menys paraules en cada diapositiva i el tamany de la lletra més gran. Per últim, les preguntes estaven relacionades amb el tema.
Els centres educatius han d'incorporar les TIC per a que el professorat puga desenvolupar-les adequant-les al curriculum. L'ús didàctic d'estrategies i metodologia: un aprentatge actiu, participatiu i constructiu.
Les característiques definitves de la societat són: tendència a la globalització (àmbit econòmic, social i cultural), gran entorn de les TIC, conceptes de temps i espais clarament transformats i societat "aprendre a aprendre" on les competències bàsiques són aprendre, desaprendre i tornar a aprendre.
Es té en compte les característiques dels alumnes i possibilitats de les noves eines de comunicació.
En quant a la formació i aprenentatge en l'era digital:
En quant a la formació i aprenentatge en l'era digital:
- Transformació i velocitat de canvis.
- Les institucions educatives reglades deixaran de ser les úniques.
- Transformacions de les concepcions de l'aprenetatge on trobem un aprenetatge actiu, construim el nostre coneixement i un aprenentatge en grup, personalitzat i significatiu.
- Aprenetatge col·laboratiu i distributiu.
- Entorn tecnificat.
- L'articulació de l'aprenentatge entorn a lo sincrònic i asincrònic.
- Formació de l'estudiant en noves competències i capacitats.
- Canvis en les estructures organitzatives de les institucions de formació.
- Necessitat de configurar xarxes de formació.
- Mobilitat virtual de l'estudiant.
La nostra opinió respecte a aquesta exposició és que es nota que han treballat molt aquest tema i que hi havia una bona organització entre les companyes. No obstant això, pensem que hi ha coses que podrien millora com per exemple: fer més visual el power point, és a dir, posar més imatges i menys paraules en cada diapositiva i el tamany de la lletra més gran. Per últim, les preguntes estaven relacionades amb el tema.
TEMA 2. EL ROL DEL PROFESSORAT EN ELS NOUS ESCENARIS TECNOLÒGICS: COMPETÈNCIES DIGITALS.
La competència digital és aquella que implica l'ús creatiu, crític i segur de les TIC. En l'àmbit educatiu els docents han de tindre unes competències professionals per a fer un bon ús de les tecnologies a l'aula. Segons la UNESCO les TIC són necessaries per a formar estudiants, ciutadans i treballadors.

Les funcions del docent són dominar continguts i fomentar l'autonomia dels alumnes. Han d'aprendre a aprendre. Les habilitats que ha de tindre són: psicoeducatives, vocacionals i de lideratge, cooperatives i col·laboratives.
Les competències digitals són: l'ús i gestió i l'actuació de forma responsable, segura i crítica.
L'alumnat és la nova societat del coneixement on la finalitat és dotar-los de competències per que siguen persones amb moltes capacitats.
Comentarios
Publicar un comentario